5 verhetetlen sétatipp

2016. június 03. - Tencsi

Hogyan lehet a legtöbbet kihozni egy sétálásból? Hogyan lehet igazán pihentető egy kis gyaloglás? Néhány tippel segítünk, hogy a legegyszerűbb tevékenység is igazán frissítő legyen.

1. Keressük a természet közelségét!

A sétánk akkor lesz igazán pihentető, ha ki tudunk szakadni általa a hétköznapi hajtásból. A legjobb, ha valamilyen természet-közeli helyet keresünk: a város szélét, folyópartot, csendes, kertvárosi övezetet. Ha nincs kedvünk sokat gyalogolni, akár egy szép parkot, vagy egy játszóteret is felkereshetünk.

Szerencsére itthon sok olyan park van, amelyik árnyas padokon és gyönyörű pázsiton kívül sok más titkot is rejt. Gyomaendrődön az árnyas Erzsébet Liget például különlegesen sok fafaj otthona. Az óriás platánok és páfrányfenyők a legnagyobb melegben is árnyékot nyújtanak. Szabadon látogatható a Gödöllői Királyi Kastély páratlan szépségű, gondozott udvara is, Nagykanizsán pedig gyönyörű Sétakertet alakítottak ki.

Fotó: Göldöllői kastély - itthon.hu

52 túra 52 hétvége

2. Le a cipővel!

Szerencsére itthon sok olyan park van, amelyik árnyas padokon és gyönyörű pázsiton kívül sok más titkot is rejt. Tabajdon például annyira komolyan vették a sétálást, hogy mezítlábas parkot alakítottak ki. Nem csak arra kapunk lehetőséget, hogy ledobjuk a cipőnket: taposhatunk kavicságyban, járhatunk bazaltköveken, sőt, patakba is merészkedhetünk.

A mezítlábas sétálás felfrissíti a lábat. A sok-sok különleges felület, a különböző hőmérsékletek, az állandóan változó talaj megedzi a talp izmait, stimulálja az idegrendszert, segít abban, hogy megőrizzük az izmaink egészségét!

3. Tanuljunk közben

Akkor is érdemes sétára indulni, ha pont nem az a baj, hogy nyugalomra vágyunk, hanem éppen ellenkezőleg, unatkozunk. A városi élmények rajongóit főleg Budapesten kényeztetik el, ahol rengeteg, izgalmas, vezetett tematikus sétán vehetünk részt.

Sok-sok városban elérhetőek már a digitális városnézős túrák is: ilyenkor a telefonunkra töltött applikáció kalauzol bennünket végig a városon. A „Gödöllői séta” például QR-kóddal is letölthető és offline is használható.

4. Menjünk le a föld alá!

A séta nagyon sokat segíthet akkor is, ha betegségből lábadozunk, allergiával küzdünk. A könnyed mozgással szinte észrevétlenül visszanyerhetjük az erőnlétünket, ha pedig jól választunk helyszínt, a szervezetünk pihenését, gyógyulását is támogathatjuk.

A magyarországi barlangok közül ma már rengetegben találunk többé-kevésbé kiépített sétautat. Van, ahová akár kerekesszékkel is útnak indulhatunk, máshol a bátrak overallos barlangtúrákat is tehetnek. A barlangok nedves és nagy tiszta klímája felüdülést jelenthet, ha az allergiaszezonban nem merünk kimozdulni, vagy ha túl meleg van ahhoz, hogy a föld felszínén vágjunk neki a sétának.

pvb.jpg

Fotó: Pál-Völgyi-barlang - itthon.hu

>>Látogatható barlangok Budapesten és környékén

5. Vigyünk magunkkal egy barátot!

Hívjuk el a barátnőnket az irodából, a helyes srácot a harmadikról, vagy menjünk sétálni a gyerekkori haverunkkal. Esetleg vegyünk magunk mellé egy igazi, profi sétálót és mutassunk neki új dolgokat! A kutyasétáltatás nagyon szép feladat: egyrészt szép élményeket szerezhetünk a kedvencünknek, megismertethetjük más kutyákkal, edzésben tarthatjuk és védhetjük az egészségét. Másrészt mi, sétáltatók is rengeteg szép élménnyel gazdagodhatunk.

Szerencsére egyre több olyan hely van, ahová már kutyával is bemehetünk. A városi sétáltatásnál érdemes néhány dologra odafigyelni. A kutyás városnézés szabályait itt gyűjtöttük össze.

Sétálj egy órát a Wellness Világnapján! És mutatasd meg nekünk is, merre jártál!

A bejegyzés trackback címe:

http://itthon.blog.hu/api/trackback/id/tr98775608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.